Lav Dose Naltrexone(LDN) er en terapiform som ble oppdaget av den amerikanske legen Dr.Bernard Bihari i 1985 . Legemidlet aktiverer kroppens evne til selvhelbredelse. Listen over sykdommer pasienter sier de er blitt bedre av er imponerende lang.Her er første artikkel i en serie om LDN og hvordan Dr. Bihari hjalp HIV og kreftsyke til et bedre liv.

Ditt private morfin: I 1973 oppdaget forskere i flere land at hjerneceller er utstyrt med egne reseptorer for morfin som ble døpt opiat-reseptorer!! I 1975 oppdaget de skotske forskerne John Hughes og Hans Kosterlitz hvorfor hjernen har opiat-reseptorer: mennesker og dyr lager sitt eget morfinliknende stoff. Det første morfinliknende stoffet de fant ble døpt” enkephalin”. Samme året oppdaget professor Choh Li i California enda et stoff av samme type som han døpte endorfin.

Etterhvert ble det funnet ulike typer endorfiner og morfin-reseptorer; hvert system med sin egen effekt Systemene aktiveres av smerter, når man utsettes for fare, under orgasme og ved ulike typer fysisk aktivitet. Det aktiveres også av akupunktur og når pasienter får effekt av narremedisin; såkalt placebo-effekten. Endorfiner er svakt smertedempenede, angstdempende ,regulerer immunsystemet .De  gir en rusfølelse som er 48 ganger sterkere enn morfin .De er kroppens beskyttelsessystem og belønningssystem. De er sterkt vanedannende.

Dr. Bihari´s oppdagelse av LDN: I 1984 lansert DuPont et legemiddel Naltrexone som festet seg til endorfin-reseptorene uten å gi rus. Legemidlet var ment å hindre rusvirkningen av morfin, heroin og alkohol. Året etter oppdaget den amerikanske legen Bernhard Bihari (1931-2010) at lav dose Naltrexone (LDN) i størrelsesorden 1/10   av terapidoser eller mindre; hadde en endorfinøkende effekt! Forklaringen er at når deler av opiatsystemet blokkeres ;skrus produksjonen av endorfiner og antall opiatreseptorer opp: Man får derved et sterkere og mer aktivt endorfinsystem. Dette har dyptgripende innvirkning på kroppens evne til å selvhelbrede.

LDN stanser HIV: De første pasientene til å nyte godt at Dr. Bahari´s LDN terapi var HIV syke. HIV viruset angriper de hvite blodcellene og får immunsystemet til å bryte sammen og utvikle sykdommen AIDS. På 80 tallet var behandlingen av HIV begrenset og dødeligheten høy. LDN forandret dette, da Bahari oppdaget at HIV sykes produksjon av endorfiner bare var 20% av det normale personer har. Bihari mente at ved å øke endorfinproduksjonen ville man bedre HIV sykes tilstand. Hav gav derfor to grupper HIV syke henholdsvis placebo eller LND for å se hva som ville skje med sykdommen. Etter ett år var 30% av de som fikk placebopiller døde, men bare 8% av de som fikk LDN. LDN bokstavelig talt skrudde av immunsammenbruddet som viruset forårsaket. I resten av denne artikkelen har vi sitert fra et intervju med Dr. Bihari som man er gjengitt i PDF boken om LND :  Those Who Suffer MUch Must KLnow. Boken kan nedlastes gratis på dette nettstedet: https://www.disabled-world.com/disability/publications/naltrexone-book.php

LDN og kreft: I 1986 forstod Bihari at LDN terapien kunne lidre,bedre og noen ganger helbrede enhver sykdom der kroppens egenproduksjon av endorfiner svikter .Dette er tilfelle for kreftsyke. Han begynte derfor å gi LDN terapi til kreftsyke som ønsket å prøve terapien: med hva man i dag må si sensasjonelle resultater. Hans første pasient var en kvinne med lymfom som var oppgitt av sykehuset og sendt hjem for å dø. Sykdommen førte til store svulstdannelser i lymfekjertlene. Etter kort tid på LDN gikk svulstene tilbake og pasienten levde et godt liv til hun 8 år senere døde av hjerteattakk. Pasient nummer to var en kvinne med hudkreft som hadde spredd seg til hjernen. Etter 8 måneder med LDN var hun sykdomsfri!! I løpet av en 8 års periode behandlet Bihari hele 420 kreftpasienter med langtommen kreft som var oppgitt av sykehusene. Hos 66% av disse stanset kreften helt opp og hos 50% disse igjen forsvant kreften helt etter 8 måneders behandling.

LDN bedre enn cellegift?? I følge erfaringene til Dr. Bihari oppnådde han best resultater med kreftsykdommer som normalt er vanskelig å behandle med cellegift. Listen over kreftformer som lot seg stanse opp eller helbrede helt omfattet: Multippel Myelom, Hodgkin sykdom, brystkreft, alle typer kreft i tarmsystemet, pankreas kreft, lungekreft. I følge Dr. Bahari er resultatene så bra at de i mange tilfeller er bedre enn cellegift og……….(fortsettelse følger )

@ Copyright Øverbye 2022